Pohřebiště nadějí u K3 anebo ohlédnutí za tréninkem ve Veleslavíně

Na úvod se chci omluvit za nepřesnou adresu v propozicích. Na portálu “mapy.cz” to vypadá, že by to mělo být správně. Původně mělo být centrum v prostoru před autoservisem, jenomže ti nás tam nechtěli a doporučili plácek z druhé strany garáží. Přesto jste nás všichni našli…
Na Větrníku 69 ???

Vzhledem k malému prostoru, jsem trať postavil tak, aby byly co nejvíce využity hlavně 3 oblasti: a) lesík v severním svahu sídliště Petřiny se spoustou paralelních cestiček, b) okolí hotelu Krystal***, c) starou zástavbu Liboce. A také, aby měl trénink aspoň 45 minut = klasická ligová trať. 

Start – K1

Postup na K1 byl vlastně jenom sjezd od startu dolů z kopce do změti uliček, kde bylo potřeba trefit malou odbočku. Záměrem bylo, vám neumožnit prostudovat si v klidu další postupy. Mimochodem pozdější vítěz Kládin tady nechal skoro 2 minuty. Nezpanikařil, zbytek mapy pak objel téměř bez chyby a zaslouženě vyhrál.
K1K2.PNG 179.87 KB

K1 – K2 

Výhodnější postup byl severní (zprava), ušetřili jste jednu vrstevnici a 100 m vzdálenosti. Kdo to pořádně napálil, získal při výjezdu cenné vteřinky. Minutu ztratil Kouřa, který správně volil severní postup, ovšem v jeho podání byl severní až moc.

K2 – K3

Získané vteřinky se však daly ztratit hned postupem na K3. Zde bylo cílem vás nachytat na paralelní (v rámci postupu bližší) cestičku, na které byla umístěna K17. O té jste však v této fázi neměli tušení (byla na druhé mapě). Tento chyták jsem přidal až ve chvíli, kdy jsem se pro větší přehlednost rozhodl udělat mapu oboustrannou, což umožnilo lepší rozmístění kontrol. A nachytalo se vás hodně, což mě jako stavitele docela potěšilo.
K3.PNG 36.76 KB

K3 – K4

Postup nenabízel  žádnou extra záludnost, možná jen dohledávku ve změti cestiček v okolí studánky Veleslavínka. Porosty jsou však stále prořídlé, měli jste to proto o dost jednodušší.

K4 – K8

Následovaly relativně snadné postupy okolo rybníku K5 a sídlištěm na K6. Na K7 bylo výhodnější volit postup západní (zprava) zejména s ohledem na rychlejší průjezd v případě bezkontaktního ražení. Následovala K8 ve staré zástavbě, kde se nabízelo několik víceméně podobných variant postupů a nikdo zde významně nechyboval.

K8 – K9

Nabízely se dvě varianty. Severní (750m) okolo studánky a lesem nebo jižní objížděčka (1050m) zástavbou. Ačkoli severní kratší varianta je rychlejší – osobně projeto (je však třeba trefit odbočku do lesíka), naprostá většina se rozhodla pro mapově snazší delší jižní postup. Kouřa se pro severní variantu rozhodl pozdě, ztratil zde téměř minutu.
K9.PNG 797.93 KB


K9 – K10

Na víceméně transportním postupu do prostoru okolí Hotelu žádné větší chyby a ztráty nevznikly, navíc jste měli možnost alepoň částečné příprvy plánu postupů pro následující čtyři kontroly.

K10 – K16

Čistě sprintová pasáž do které vjížděli Kládin i Richard Wohanka ve stejném čase. Zásadní náskok téměř 3 minut si zde vybudoval Kládin, který neudělal žádnou chybu a všechny postupy včetně výměny mapy realizoval velmi rychle. Naopak Richard chyboval a připravil se tím o možnost bojovat o vítězství.

K10K16.PNG 663.84 KB


K16 – K19 

Ke K17 následoval v pořadí třetí výjezd na kopec (Kládin zde realizoval nevýhodný přeběh) a dvě rychlé kontroly v již dobře známém terénu.

K19 – K20

Dlouhý postup nabízel 2 varianty. Severní rovinatou po velké cestě anebo jižní přes kopec (o tři vrstevnice navíc oproti severní s prudkým výjezdem). Jižní – nevýhodný, zvolil Richard Wohanka a překvapivě ztratil na Kládina pouze 16s (klobouk dolů, vynikající fyzický výkon). Je ovšem otázkou kolik by mu nadělil severním postupem.
K19K20.PNG 819.54 KB

K20 – K24

Ke K21 následoval další výjezd na Petřiny, kde excelovali fyzicky vybavení jezdci a pak tři kontroly v sídlištní zástavbě. Z mezičasů je patrné, že alespoň jednu menší chybu zde udělal každý. 

K24 – K28

Tento sled kontrol nevybízel k žádné zásadní volbě. Proto je překvapivé, že od K27 na K28 bylo využito snad všech možných variant (prostřední, zprava i zleva).
K28.PNG 76.56 KB


Cíl

Ti co jezdí ligu pravidelně vědí, že cíl umisťuji vždy jinam než je místo startu. Je to zejména proto, aby byl dojezd bezpečný a také je to test pozornosti. Skóre 4:6 (čtyři jezdci z první desítky se nachytali a cíl hledali v místě startu). Kdo to byl si můžete najít v mezičasech.

Mezičasy v Excellu s možností filtrovat konkrétní účastníky si můžete stáhnout zde: https://drive.google.com/open?id=1Pw-aIUTpBEMklOACsinkGhRpwD6vFHv7


Komentáře k článku

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Přihlásit se

Zatím žádné komentáře.